annette-tom.reismee.nl

Een kostelijk opladen van de powerbank

Het was zo’n 150m steil dalen vanaf de omringende krijtrotsen om Folkestone te bereiken.  Daarna bereden we de boulevards en maakten een omtrekkende beweging langs het beschutte Royal Military Canal, een geldverslindend verdedigingswerk om Napoleon tegen te houden die uiteindelijk niet kwam opdagen wegens andere militaire prioriteiten, voor we een polderland indoken, om te meanderen door de goud gele tarwevelden in een wijds polderland, net zo vlak als Nederland. De zoektocht naar de camping bracht ons in een desolaat gebied met rijen hoge electriciteitsmasten die uiteindelijk verbonden waren met een groot grijs blokvormig gebouw, de kerncentrale van Dungeness.

Onze vriendelijke tocht eindige in een meervoudige frustratie: de beloofde camping was er niet, het enige locale hotel was vol, vervolgens doorverwezen naar een andere camping en die bleek opgedoekt te zijn, toen bij het derde telefoontje een te duur hotel kunnen reserveren waar we over een te drukke autoweg naar toe zijn gereden. Toch was sprake van een happy end want nog geen half uur na aankomst barstte een flinke onweersbui los. Hotel New Romney Bay bleek een safe haven en een heaven van heerlijke smaken en een prettige sfeer. En we konden probleemloos onze powerbank opladen... wel een dure manier om je communicatie met de buitenwereld zeker te stellen.

Tom

janneke

leuk. om te lezen!! waar zijn jullie nu?